SABJI
CURRY DE VERDURES
Recepta Ayurveda
TRIDOSHA
CURRY DE VERDURES
El Curry de Vegetals, és una Recepta Ayurveda molt saciant i saborosa. És un plat molt senzill, versàtil, fàcil de preparar i en el que es poden utilitzar tot tipus de verdures.
Els curris són perfectes per menjar-los a qualsevol època de l’any.
Quan fa fred perquè estan calentets i són molt reconfortants, i al estiu perquè gràcies al seu sabor picant ens ajuden a combatre la calor.
A l’India les verdures es cuinen en un KARAHI (és una espècie de paella circular i fonda semblant a un wok) amb espècies i altres ingredients.
La Cuina Ayurveda es caracteritza per ser abundant en verdures, molt rica en espècies i amb un toc picant molt significatiu.
En moltes Receptes Ayurveda se’ls afegeix iogurt natural a la cocció, el que els hi dóna una consistència més cremosa i a més incorpora al plat el sabor àcid.
EL CURRY DE VERDURES
I ELS DOSHAS
El Sabji és una bona recepta ayurvèdica pels tres doshas:
VATA, PITTA i KAPHA
➻ Per nodrir i apaivagar Vata, afegiu verdures d’arrel com la pastanaga i la remolatxa.
➻ Per netejar Pitta (fetge), afegiu i utilitzeu les propietats de purificació de sang i curació del fetge de les pastanagues, remolatxes grogues i daikon, a més, força quantitat de coriandre.
➻ Per kapha afegiu un pebrot verd picant i cuinar les verdures més lleugerament per evitar l’alliberament de sucres.
QUIN ÉS
EL TEU DOSHA?
VATA – PITTA – KAPHA
VIDEO
❝ Que ho Disfruteu ❞
Salud y Ayurveda
Avís: Tots els continguts publicats a "ayurveda.cat" tenen un caràcter merament informatiu i no substitueixen en cap cas la consulta mèdica o l'assessorament professional qualificat. Nosaltres no podem ni donem consells mèdics. Davant qualsevol problema de salut específic, consulteu al vostre metge o farmacèutic. En cas de dubte sobre el tema, consulteu el nostre full de descàrrec de responsabilitat.
Dades i Cookies: Les vostres dades estan protegides. Política de Privacitat.